استراتژی محتوا، نقشه گنج است!

بازاریابی محتوایی بدون استراتژی = جستجوی گنج بدون نقشه گنج

استراتژی جامع بازاریابی محتوایی

استراتژی بازاریابی محتوایی، برنامه‌ای جامع برای فعالیت همه جانبه در زمینه بازاریابی محتوایی است. اگر برای حضوری جدی در عرصه بازاریابی آنلاین بی‌تابی می‌کنید، برای همکاری با شما لحظه شماری می‌کنیم!

استراتژی محتوای سایت

برای تبدیل وبسایت خود به یک قطب بازاریابی، نیاز به یک استراتژی مدون و نتیجه گرا خواهید داشت. با سال ها تجربه در این زمینه، از ابتدای راه تا دستیابی به موفقیت، چراغ راهتان خواهیم بود!

استراتژی محتوا چیست؟

پیشنهاد می کنیم تعاریف پیچیده که تاثیری جز گمراه کردن شما در مسیر درک استراتژی محتوا ندارند را فراموش کنید. ساده ترین تعریف استراتژی محتوا این است که استراتژی محتوا جاده‌ای برای دستیابی مخاطب به محتواست. در این جاده (استراتژی محتوا) علاوه بر دسترسی مخاطب به محتوا، باید به نیازهای شناخته شده و شناخته نشده کاربر نیز توجه شود، تا به بیشترین میزان از رضایت کاربر دست پیدا کنیم.

تفاوت استراتژی محتوای سایت و استراتژی جامع بازاریابی محتوایی

در استراتژی جامع بازاریابی محتوایی، برنامه ای جامع و مدون برای فعالیت محتوایی در تمام کانال های بازاریابی دیجیتال (وبسایت، شبکه های اجتماعی و …) تهیه می شود، اما در استراتژی محتوای سایت، تنها نقشۀ راهی برای بازاریابی محتوایی در وبسایت و تبدیل آن به یک کانال بازاریابی قدرتمند تدوین می شود.

مراحل مختلف استراتژی محتوا

1 – سرراست و کاربردی باشید!

اولین و مهمترین کاربرد جاده رساندن کاربر به مقصد است. استراتژی محتوا باید محتوا را در ساختاری صحیح ارائه کند تا کاربر به راحتی به مقصد مورد نظر برسد! تاثیر استراتژی محتوا در تجربه کاربری غیر قابل انکار است.

2 – کاربر را درک کنید!

در مهندسیِ یک جاده، حتی به مواردی مثل محل قرارگیری پمپ بنزین، رستوران و … نیز توجه کافی صورت می گیرد. توجه به چنین مواردی کمک می کند سفر محتوا به بهترین شکل ممکن به انجام برسد.

3 – به فراتر از نیاز کاربر بیاندیشید!

کاربر تنها به فکر رسیدن به مقصد نیست، بلکه می خواهد از مسیر لذت ببرد. در استراتژی محتوا باید به فراتر از نیازهای اساسی (مرحله اول) و درک کاربر (مرحله دوم) نیز بیاندیشید و با بهره گیری از یک استراتژی تمام و کمال، مخاطب را شگفت زده کنید و او را به وجد بیاورید!

خدمات ادریفت در زمینه استراتژی محتوا

این همه ماجرا نبود! ادریفت به عنوان یک برند پیشرو در زمینه ارائه خدمات بازاریابی محتوایی، خدمات جامعی در زمینه استراتژی محتوا ارائه می کند. خدمات ادریفت در زمینه استراتژی به دو دسته استراتژی جامع بازاریابی محتوایی و استراتژی محتوای سایت تقسیم بندی می شود. در صورت تمایل به همکاری با ما در ارتباط باشید یا درخواست خود را از طریق فرم قرار گرفته در پایین صفحه با ما در میان بگذارید تا بیشتر در مورد استراتژی محتوای مورد نیاز برای کسب و کار شما صحبت کنیم.

مهدی رئوف

مهدی رئوف

استراتژیست محتوا | متخصص سئو

فعالیت حرفه‌ای در زمینه بازاریابی محتوایی را از سال 93 آغاز کردم. از آن زمان تجربه فعالیت در برندهای بزرگی همچون بامیلو و آژانس خلاقیت وبسیما را داشته ام و همزمان به عنوان فریلنسر با برندهای مطرحی همچون شب، سیب اپ، اسنپ فود، وارناسا، شاپفا و بسیاری از برندهای دیگر نیز همکاری کرده‌ام. ادریفت، بهانه‌ای برای من و هم تیمی‌هایم است که در این زمینه تجربۀ بیشتری کسب کنیم و آنچه آموخته‌ایم را برای رشد کسب و کارها به اشتراک بگذاریم.

برای آغاز همکاری آماده‌اید؟ از فرم زیر شروع کنید

4 + 12 =